Hudkollen



Vikt: 100kb

Sommaren står inför dörren och förhoppningsvis blir den full av härliga, soliga dagar. Dock är det viktigt att skydda sig mot solens farliga strålar. Utan solskydd åldras din hud i förtid och såväl synliga som osynliga hud- och pigmentförändringar kan uppkomma.

För kampanjen Hudkollen producerade vi en banner där användaren genom att föra muspekaren (eller fingret på mobila enheter) över bannern ser hur huden kan påverkas av solen.

Själva kampanjen som producerades av Sticky Beat hittar du genom surfa in på lloydsapotek.se via mobilen eller en surfplatta. Ta en bild på dig själv och genomför testet i tre steg. Eftersom mobilen inte har någon UV-kamera är inte testet vetenskapligt, men kan ändå ge en bild av hur din hud mår.

Idé: Ahlstrand & Wållgren
Design: Ahlstrand & Wållgren
Utvecklare: Andreas Nilsson
Beställare: Ahlstrand & Wållgren
Varumärke: Lloyds Apotek