Arvid Nordquist quiz

Arvid Nordquist har lika många kaffesorter som det finns personligheter. Så vi gjorde en kampanjsida där besökaren fick besvara 10 frågor relaterade till kaffe. Om miljö, tillverkningsprocessen, preferenser om vad man ser som viktigt i valet av produkter, vilken typ av smaker man gillar och andra intressanta och relevanta frågeställningar. Resultatet blev att man fick reda på vilken kaffesort ens personlighet motsvarar.

Kampanjen uppmuntrade till att dela med sig av sitt kaffeval på Facebook till sina vänner: ”Jag blev KRAV. En märkning som står för Ekologiskt jordbruk & bra arbetsvillkor. Testa du med!”

Kampanjen marknadsfördes på sociala medier och syftet vara att öka medvetenheten i skillnaden på de olika kaffesorterna. Quizen var mycket omtyckt och så många som 4500 personer slutförde alla 10 frågorna och tog del av resultatet.

En enkel och rolig ide med en tydlig och uppmuntrande design som skapar engagemang hos besökaren. Kampanjen var tidsbegränsad och är inte online längre men klicka här om du vill läsa om fler kampanjlösningar.

Idé: Sticky Beat
Design: Robert Schlyter
Projektledare: Henric Byström
Utvecklare: Örjan Classon
Beställare: Arvid Nordquist
Varumärke: Arvid Nordquist

 

0